So bad

Hej kära vänner!
Ja några är ni allt, trots min katastrofala uppdatering... Ber om ursäkt för det!
En orsak till det är att jag har mått absolut jättedåligt på grund av fotens tillstånd. Har inte haft ont fysiskt, men har mått ganska dåligt av att inte kunna göra någonting, och det dåliga samvetet kom som ett brev på posten. Jag har haft dåligt samvete över att min kära mamma har fått göra så mycket mer här hemma, haft ångest över min fina Santiago som bara få stå. Han som älskar att röra på sig och som mår abolut bäst då.
 Även på jobbfronten har jag haft dåligt samvete, mina stackars kollegor får jobba häcken av sig med att försöka få in timvikarier för mig.. Ja ni ser, tungt samvete!

Men nu är jag nog ur svackan, det är ju trots allt bara 2 veckor och 5 dagar kvar med gips! Inte för att jag räknar eller så :)
Fast jag drömde inatt att doktorn beodrade en livstid med gips och kryckor, hua vilken mardröm!

Julafton var mysig, likaså nyår. Alltid lika mysigt på julaftonskvällen när vi syskon (med respektive) samlas hos mamma för det traditionsenliga monopolspelandet! Fast jag var lite bitter i år faktiskt, dels på grund av foten och att jag inte kunde smaka den tydligen goda Baileysen med hasselnötssmak, för att jag då åt starka värktabletter, och att jag för andra året i rad är det äldsta syskonet i familjen som är singel..  Fånigt, jag vet...

 Där emellan tog sötaste JE med mig på en roadtrip till M i Kungshamn för att hälsa på tillskottet i M's familj, bebis N. Mys på hög nivå! Och ja, klockan tickade högt och tydligt på både mig och JE :)

I morgon kommer mina fina flickor hit för att hälsa på, och jag längtar! Har inte träffat dessa underbara människor sen innan jag opererades, herregud, så nu är det verkligen dags!

Så det var väl en liten update, sitter just nu och drömmer mig bort till våren, tack vare H&M's vårkatalog, kunna ta på mig ett par jeans igen och ett par skor, kunna rida och få gå tillbaka till jobbet! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linda

Hej och välkommna till en salig blandning av mina tankar och funderingar, hästsnack, shopping och lite annat! Mycket nöje!

RSS 2.0